Open Care Connect heeft een ecosysteem van oplossingen, afspraken en partners gebouwd en wil een autoriteit én kennisleider worden in de markt. In de loop van de tijd ontstonden er nieuwe ideeën en volgden er veel constructieve gesprekken. Zo vormde langzaam een nieuwe Open Care Connect identiteit. Bij deze identiteit hoort een sterke merkstrategie die recht doet aan het merk.
Merkidentiteit
Het oude logo en de huisstijl voldeden niet meer en zo zijn we gestart met het in kaart brengen van de kernwaarden, de why en het merk archetype. Vandaaruit is een nieuwe, krachtige merkidentiteit ontwikkeld. Deze heb ik uitgewerkt in verschillende onderdelen, waaronder de merkarchitectuur, horizontaal en verticaal logo, App icon en partner logo’s.
Huisstijlmiddelen
De huisstijl heb ik vast gelegd in een brandguide en doorvertaal naar verschillende Word-templates, Powerpoint-template, een set op maat gemaakte iconen voor de verschillende devices, services en diensten. Ik heb ook verschillende figuren gemaakt; een uitbeelding van de visie en een figuur van het Ecosysteem. De beeldtaal bestaat verder uit een grafische achtergrond en fotografie, die op locatie door Wiep van Apeldoorn is gemaakt.